Kai Sargent pademonstravo šį paveikslą Paryžiaus salone 1885 metais, jis buvo sukritikuotas ir išvadintas pseudo Velaskezu. Ne ką didesnės sėkmės po metų jo darbas susilaukė Londone, ten taip pat buvo pasibodėta kūrinio spalvų gama ir kompozicija. Kaip ir nubalsuota blogiausiu metų paveikslu.
Visgi tarp Velaskezo ir Sargent dažnai brėžiamos paralelės mat pastarasis tapydamas paneles Vikers naudojo Velaskezui taip būdingą tamsių spalvų spektrą. Tačiau paveiksle be viso to dar galime matyti ir Franco Halso darbų spontaniškumą laisvame panelių susodinime. Autorius tarsi mums sako: "Taip, būtent šitaip jos ir leidžia laiką". Viena sėdi apkabinusi seserį ir žvelgdma į tolį, tarsi apie kažką svajodama, tuo tarpu viduryje sėdinti sesuo ramiai varto žurnalą. Labiausiai netradicine šią kompoziciją paverčia trečioji panelė Vikers, pasisukusi į stebėtoją šonu, permetusi vieną ranką per kėdės atlošą, tarsi patvirtinanti, kad kiekvienas iš mūsų gali imti ir taip įsitaisyti.
Sargent netaikė į to laikmečio normas ir visai nenorėjo pademonstruoti dar vieno neoklasikinio vaizdelio, šis vaizdas modernus, tikslus ir gerai apgalvotas. Nes nors, kaip jau minėta, panelės pozuoja, tačiau darbe atsispindi nenuginčijamas natūralumas.
Šiuo metu John Singer Sargent "The Misses Vickers" galima pamatyti Tate Britain, Londone.
This group portrait was painted to mark the 21st birthday of Mabel Frances Vickers (centre). She is shown here with her sisters Florence (left) and Clara (right). The three sisters all have contrasting expressions and poses and Sargent’s use of perspective projects the figures forward out of the dimly lit room they are sitting in. This portrait was painted at the Vickers’ family home, Bolsover Hill in Sheffield.
Šiuo metu John Singer Sargent "The Misses Vickers" galima pamatyti Tate Britain, Londone.
This group portrait was painted to mark the 21st birthday of Mabel Frances Vickers (centre). She is shown here with her sisters Florence (left) and Clara (right). The three sisters all have contrasting expressions and poses and Sargent’s use of perspective projects the figures forward out of the dimly lit room they are sitting in. This portrait was painted at the Vickers’ family home, Bolsover Hill in Sheffield.
Comments