Dažniausiai kuria nors epocha susižaviu vien dėl estetinio jos vaizdo. Mažiau rūpi kultūrinis, socialinis, o visai nerūpi politinis jos mikroklimatas. Taip atsitiko ir šituo kartu. Pagrindiniai veikiantieji faktoriai buvo šie: trečias apsilankymo kartas parodoje Viktorijos laikų mada Radvilų rūmuose (kas dar nebuvo lėkit bėkit, kol dar veikia, nes dėkui dievuliui, ji yra pratęsta iki vasario pabaigos), kur jau viską žinau mintinai ir šį kartą iki soties atigrožėjusi man taip patinkančiu XIX a. viduriu ir pabaiga, turėjau daugiau laiko gerai susipažinti ir susidraugauti su Art Nouveau kolekcijos dalimi. O kitas lemiamasis veiksnys buvo šitos mergaitės House of Harps blogas ir jos tobulai įvaldytas Belle Epoque-Art Nouveau-Gibson Girl-Edwardian Lady with modern twist įvaizdis.
Taigi, Art Nouveau judėjimas kilo fin de siecle Paryžiuje paskutiniais taip vadinamais karalienės Viktorijos valdymo metais arba prancūziškoje La Belle Epoque, žodžiu nuo 1890 iki 1914 metų ir buvo pademonstruotas Pasaulinėje parodoje 1900 metais. Art Nouveau gilioji mintis buvo labiau pabrėžiamas gaminio dizainas nei jo medžiaga.
Amžiaus pradžios mada pabrėžė moterišką S formos siluetą ir moters figūrą lengvomis medžiagomis. To meto madoje dominavo švelnios apvalios moteriškos formos, vingiuotos linijos bei pastelinės spalvos. Tokį stilių pradėjo populiarinti garsi to meto prancūzų teatro aktorė Sarah Bernhardt. Žinoma ši meno srovė labiau siejama su architektūra, baldais nei su epochos drabužiais.
(Sarah Bernhardt)
Art Nouveau papuošalams labiausiai būdinga buvo štai kas. Pradėti naudoti ir vertingi tokie pusiau brangūs akmenys, kaip mėnulio akmuo, opalas, ametistas ir gėlavandeniai perlai. Taip pat plito glazūros vartojimas, nebrangių medžiagų - rago, kaulo, vario, dramblio kaulo ir stiklo panaudojimas. Geriausiai Art Nouveau menas visiems (ir man) asocijuojasi su įvairiausiais augalų motyvais. Tai pasireiškė drugelių, laumžirgių, gyvačių, aguonų, orchidėjų, vilkdalgių ir vandens lelijų motyvų įpynimu į juvelyriką. Kitas naujas ir amžinai populiarius įtakos šaltinis buvo Azijos kraštai. Galiausiai gerai įsiminęs ir sąmonėn įsirėžęs šios srovės įvaizdis - moters galva plėvesuojančiais ilgais plaukais, geriausiai atmenamas ir A. Mucha piešinių - taip pat vyrauja papuošalų stiliuje. Ir, žinoma, visais laikais ypatingai mėgiamas fantazijos pasaulis paliko motyvą Art Nouveau įvaizdžiuose.
Taigi, Art Nouveau judėjimas kilo fin de siecle Paryžiuje paskutiniais taip vadinamais karalienės Viktorijos valdymo metais arba prancūziškoje La Belle Epoque, žodžiu nuo 1890 iki 1914 metų ir buvo pademonstruotas Pasaulinėje parodoje 1900 metais. Art Nouveau gilioji mintis buvo labiau pabrėžiamas gaminio dizainas nei jo medžiaga.
Amžiaus pradžios mada pabrėžė moterišką S formos siluetą ir moters figūrą lengvomis medžiagomis. To meto madoje dominavo švelnios apvalios moteriškos formos, vingiuotos linijos bei pastelinės spalvos. Tokį stilių pradėjo populiarinti garsi to meto prancūzų teatro aktorė Sarah Bernhardt. Žinoma ši meno srovė labiau siejama su architektūra, baldais nei su epochos drabužiais.
(Sarah Bernhardt)
Art Nouveau papuošalams labiausiai būdinga buvo štai kas. Pradėti naudoti ir vertingi tokie pusiau brangūs akmenys, kaip mėnulio akmuo, opalas, ametistas ir gėlavandeniai perlai. Taip pat plito glazūros vartojimas, nebrangių medžiagų - rago, kaulo, vario, dramblio kaulo ir stiklo panaudojimas. Geriausiai Art Nouveau menas visiems (ir man) asocijuojasi su įvairiausiais augalų motyvais. Tai pasireiškė drugelių, laumžirgių, gyvačių, aguonų, orchidėjų, vilkdalgių ir vandens lelijų motyvų įpynimu į juvelyriką. Kitas naujas ir amžinai populiarius įtakos šaltinis buvo Azijos kraštai. Galiausiai gerai įsiminęs ir sąmonėn įsirėžęs šios srovės įvaizdis - moters galva plėvesuojančiais ilgais plaukais, geriausiai atmenamas ir A. Mucha piešinių - taip pat vyrauja papuošalų stiliuje. Ir, žinoma, visais laikais ypatingai mėgiamas fantazijos pasaulis paliko motyvą Art Nouveau įvaizdžiuose.
Comments